SailBlogs
Turtle Bay
C.Farias/sunny and warm
04/17/2012

Fizemos o transito de Ensenada ate Turtle Bay sem incidentes. As primeiras 24 horas teve muito vento com mar alto, ondas de 3 metros e vento de 20 a 30knt. Durante a noite fez muito frio, tanto que Paul decidiu que deveriamos passar a sengunda noite ancorado numa bahia a meio caminho. Foi uma boa ideia pois ao checar o barco, descobrimos que um dos lemes estava totalmente danificado. Um novo precisa ser feito nos EUA e enviado para nos, o que vai levar de 3 a 4 semanas. Parece entao que eu vou ter boa oportunidade de melhorar o meu espanhol.
Dia seguinte prosseguimos ate Turtle Bay, um trajeto curto e sem vento, que fizemos em 8 horas.
A caminho colocamos a linha de pesca na agua e pegamos um peixe, parece com a pescada amarela, de 5kg. O nosso cardapio de almoco e jantar melhorou bastante.
Hoje vamos pra terra, ver a pequena vila. Precisamos estirar as nossas pernas.
Tchau e beijos pra todos.

We left Ensenada with a lot of wind, 20 to 30knts, and 10 to 12 feet seas. The night was cold, and the bang, boom, slam, kaboom sound of the water hitting the hulls was a test to our ears. It was nice to come to a quiet anchorage, San Benitos, for the night before proceeding to Turtle Bay next morning.
In the way here, we caught a nice yellow tail, about 12lbs. And we caught it at the right time, lunch time.
We also caught a serious problem with our port rudder. It is completely damaged due to faulty manufacturing. It will take weeks to get one made and shipped to us. We will be in Mexico for longer than we had planned. But such is the life in a boat. Every plan is to be changed without notice.
We are going to shore soon, to the small village, to check it out and get some fresh fruit.
Hasta luego.

Leaving ensenada
Paul Stratfold
04/14/2012, Ensenada

Hi all,

We are leaving today in a strong blustery W / NW wind bound for Magdalena Bay and away from this cold miserable weather and towards sunshine, surf and Whales. Paul

PROXIMO PORTO: MAG BAY
C. Farias/Chuva e vento
04/13/2012, ENSENADA, MEXICO

A nossa saida de Ensenada so vai ser amanha, sabado dia 14. Existe uma supersticao entre os velejadores de nunca iniciar uma viagem na sexta. E hoje, alem de sexta e dia 13. Nos decididamente nao vamos arriscar a nossa sorte.
A minha vida esta comecando a voltar ao normal e a maratona de trabalho esta chegando ao fim. Ontem fizemos um bolo pela primeira vez no barco. Sem manteiga nem leite para o Jerry poder comer tambem. Ficou delicioso e a prova e que ja acabou.
Hoje eu e o Jerry fomos pro centro da cidade e me lembrei muito de Fortaleza, da area do mercado central. Os vendedores na calcada vendendo redes, bugingangas, artesanato, fruta, bijouterias e mais. So nao vi lambedor. Kikikikiki
Ensenada nao tem nenhum atrativo mas e uma parada obrigatoria para fazer o check in de entrada no Mexico. A papelada e enorme mas tudo e feito num lugar so e foi muito facil.
O tempo mudou hoje a tarde. Caiu uma chuva torrencial, com muito vento e frio. Espero que amanha o sol brilhe na nossa saida. Hasta luego e beijos.

ENSENADA, MEXICO
C. Farias/Sol depois da chuva
04/11/2012

Os ultimos dias foram de muita correria e trabalho tentando dar conta de milhoes de coisas necessarias para a nossa saida. A minha lista crescia sem controle e cada vez que eu completava uma tarefa 2 ou 3 apareciam. Paul, o nosso capitao, estava me causando inveja quando ele dizia com voz alta e clara "check", quando ele marcava os items que ele havia dado conta.
Mas finalmente, com o barco lotado de comida, suficiente para alimentar um batalhao, e muita excitacao, nos levantamos ancora. Nao tivemos tempo de fazer as proprias despedidas pois trabalhamos ate a ultima hora. Ontem a noite, depois do jantar Shiralee e eu tivemos que ir mais uma vez fazer compras. O premio foi voltar com o meu sorvete preferido. Chocolate com pedacos de chocolate, nozes, fudge. Delicioso.
A viagem ate Ensenada foi de tempo bom e nas primeiras 3 horas nao teve vento. Depois um vento leve soprou e ganhamos tempo. Fizemos o percurso em 7 horas. Fomos recebidos por um grupo enorme de leoes marinhos e pelo visto vai ser uma noite animada pois eles estao conversando bastante e checando Mauliola. Vamos ficar aqui 1 dia ou 2. A previsao para amanha e de chuva e vento forte. Vou ter que dizer hasta luego e buenas noches para todos. Ate a proxima.

FIRST PORT: ENSENADA, MEXICO
C. Farias/sunny after the rain
04/11/2012

The last few days went fast, superfast. Not enough hours in the day to deal with all the millions of bits and pieces of things that kept popping out, like weeds in the spring. Every time I crossed an item from the list 2 or more appeared. They were breeding right in front of my eyes. Paul, our skipper, was making me envious as he kept crossing items off his list and, with a lot of joy, loudly so I could hear, would say "check". Last night, after dinner, Shiralee and I had to make one last trip into town to get a few things we had forgotten. We were looking for miso soup and couldn't find it anywhere. However, we came back to the boat with my favorite ice cream, that is, New York super fudge chunk chocolate. The name tells it all. No explanations needed.
We finally got it all together, and with enough food to feed an army, and lots of excitement, we did cast off this morning. We had not time to say the proper good byes as we had to leave ahead of a front that is coming through. We motored for the first 3 hours and then a light wind picked up, sails were hoisted, and Mauliola took advantage of every bit of it. She sailed beautifully and we made good time. We were greeted in Ensenada by a large group of sea lyons and I can tell that it is going to be a lively night. They are all talking to each other and checking us out. Tomorrow the forecast is for strong winds and rain. We are at Cruise Port Marina and will stay here for a day or so. Got to say buenas noches and Aloha.

QUASE PRONTOS
C.Farias
04/04/2012, San Diego

Ola para todos,
Nos estamos quase prontos pra levantar ancora. Tem sido uma longa espera, 2 invernos longos e frios, mas valeu a pena. Mauliola agora esta pronta pra enfrentar os mares que eu espero nao sejam tao bravios.
Nos tivemos a sorte de encontrar um construtor excelente aqui em San Diego, que deixou a Mauliola em forma, top. Nos tambem temos uma nova tripulacao, Paul and Shiralee, que chegaram e em apenas 3 semanas ja estao totalmente em controle de todos os sistemas do barco.
Mauliola e uma dama de alta manutencao e o Jerry so tem olhos pra ela. Eu realmente sou a segunda. Todos os dias vejo a minha heranca (ou pensao) indo literalmente de agua a baixo.Kikikiiiiii
Nesses dias aqui em San Diego velejamos com alguns amigos e tivemos a honra de levar as cinzas de uma amiga pro mar, pra sua ultima viagem. Foi um dia muito especial.
Agora estamos estocando o barco de alimentos, ja fizemos inumeras passagens pelos supermercados e feiras da cidade e ainda temos mais pra comprar. Com certeza nao vamos passar fome. Na verdade todas as vezes que vejo as provisoes, penso que vamos ser marinheiros gordos.
Tenho que dizer Tchau e desejo Boa Pascoa para todos. Beijos mil.

ABOUT READY TO GO
C.Farias
04/04/2012, San Diego

Mauliola and us are about ready to take off in our sailabout. It has been a long 2 winters and a long wait but it was worth it. Mauliola is now a sea worthy, comfortable and properly set up vessel. She is indeed a high maintenance lady and Jerry has spared nothing when it comes to her. I see my inheritance (or alimony) going out to sea every day.
These weeks here in San Diego were almost all spending on fixing her up. We had the luck to find a fantastic boat builder here at the Shelter Island Boatyard, Es Ivarssen, who does better than an excellent job. He is a rare gem in an industry that is plagued with problems.
We have taken a few days to do sea trials and sail with friends. We had the honor to take Marlin Rubin's ashes to sea, for her last voyage. Mike and his family came along for that very special day.
Now we are provisioning and getting last minute things (millions of them) done prior to departure.
I got to go, more shopping to do, but I will post again in a few days. A hui ho and Aloha to all

CATALINA ISLAND
C. Farias
02/12/2012, San Diego, CA

Sunday, 2/5 at 3AM, under the moon and the lights of San Diego we left the dock at Shelter Island. Destination: Catalina Island and vicinity to do another round of sea trials. The weather forecast for the following Tuesday was for high winds and seas, and rain, and that is what Jerry has been waiting for (less the rain) to conclude our tests. The plans were to make Catalina our base, and the following 2 days sail to where the winds and seas were to be nasty.
We arrived by 3PM in a beautiful harbor called Two Harbors. It is out of season and the little village was quiet and deserted. We dropped anchor and went ashore to stretch our legs.
Next morning a group of dolphins and pilot whales came to say good morning, kakahiaka, to us. Later on Jerry and I went to the village to see if we could get an updated weather forecast. You should have seen the girl's face at the office when she heard Jerry's disappointment as the seas were not going to be as nasty as he wanted and expected. Usually sailors want good winds and seas, and Neptune happy.
However, it was going to be windy and early next morning, after doing the dressing ritual, 4 layers of clothing for Jerry and 3 for me, we left under rain, to face the beast. We sailed most of the day, the winds were from 18 to 25kn but the seas were not nasty enough. It was a good sail and by the end of the day we heard this explosive noise coming from the rigging. One of the main sail blocks broke.
We went back to our protected anchorage to a nice vegetarian curry dinner cooked by Annika, one of our crew, washed down by a bottle of bubbly wine.
We got back to San Diego next day and arrived under the lights of lovely San Diego reflecting in the water, and of an almost full moon. When I mentioned to Annika that we left and arrived under moon light she said that it was our moon trip.
Until next post, good bye and Aloha no