sy/istanbul

05 May 2013 | marmaris

SALLAN YUVARLAN..

10 February 2014
Afrika'nın hariç olmadığı bütün kara parçalarında (ah Cemal Süreya!) kutlanan yeni yıl coşkusu bizi de sardı.

Yeni bir yıla girmenin heyecanını (aslında bizim ki daha çok okyanus geçecek olmanın heyecanı) Cape Verde'de Sao Vincente adasında yaşıyoruz. Yeni yılın şevkiyle sokaklarından insan selinin aktığı Mindelo'dayız. Bu gece için adalılar günlerdir hazırlık yapıyorlar.

Las Palmas-Gran Canaria adasından çıkıp, 6 gün ve 6 gecelik ve 860 dm'lik sertçe havalar yediğimiz bir seyirin sonrasında 28 Aralık'da ulaşıyoruz Mindelo'ya. Tuğrul gelmeden önce tekneyi (31 Aralık akşamı gelmiş olacak) neta edebilmeyi umuyoruz. Bu seyir bugüne kadar yaptıklarımızın en uzunu oldu ve her ne kadar tekneyi seyir için neta ettiysek de aslında bunun öyle olmadığını yolda gün geçtikçe anlamış olduk.
Okyanusda seyir yapmak denildiğinde bu tecrübeyi yaşayan yerli yada yabancı bir çok kişiden işittiğimiz tanım; çamaşır makinesinin içinde olmak gibi olduğuydu.
Bence teknenin içinde ki bütün eşyalar tek başına çamaşır makinesi gibi hemde eski model ve çalışırken kendi kendine yürüyen modellerden. Benim tanımım ise "sizinle birlikte bir sürü yürüyen çamaşır makinesinin, çok daha büyük bir çamaşır makinesinin içinde olduğu" yönünde.

31 Aralık akşamı Tuğrul'un gelmesiyle İstanbul ekibi tamamlanıyor. Tuğrul (Tekbulut) Ender'in üniversiteden arkadaşı ve Atlantik geçişi için bizimle birlikte olacak.

Marmaris'den benzer tarihlerde yola çıktığımız Yacht Marin'den komşumuz Queen Nadine teknesinden Sylvia (bizim de davetli olduğumuz 6 tekneden 13 kişinin katıldığı) bir yeni yıl yemeği organize etmiş. Sonrasında Mindelo sokaklarında kıvrak Afrika melodileri eşliğinde dans etmeyi planlıyoruz. Saatler gece yarısını gösterdiğinde havai fişek gösterisi ile hafif yollu yürekler ağızımıza geldiyse de Allahtan rüzgarın açısı tekneleri zora sokacak gibi değildi. Atlantik geçişi yapacak olan 6 teknenin mürettebatları toplu halde giriyoruz yeni yıla. Sonrasında bölünerek insan seline kapılıyoruz. Adalı ve Portekiz'den gelen Dj'lerin performanslarının ardından Cape Verde'liler tarafından tanınan grup, çığlık kıyamet çıkıyor sahneye. Biz de tam havaya girmiş dans ediyoruz, Ender ve Tuğrul'un arasındayım ve bir adım kadar gerilerinde, derken Tuğrul'la aramıza yerel bir genç sıkıştırıyor kendini şöyle bir süzüyorum delikanlıyı, bu durum hiç hoşuma gitmiyor, aporttayım. Dans etmeye devam ediyorum ama yan gözle sağ tarafımda ki delikanlıyı göz hapsine alıyorum, hiç çaktırmıyorum, o da aklı sıra hiç çaktırmıyor ve Tuğrul'un eşofman cebinin fermuarını indirmeye başlıyor. Hey hey heey heey diyip çocuğu ürkütüyorum, vıııjjt diye sıyrılıveriyor aramızdan. Bu olay hafif keyfimizi kaçırsa da hemen dönmüyoruz tekneye ama eminim bu gece hayli yabancı turistin canı yanacak!!

02 Ocak 2014 tarihinde yola çıkmayı planlıyoruz. Yeni yılı karşıladık, ikmallerimizi yaptık, alış-veriş eksiği de tamamlandı, hava da gayet iyi görünüyor derken tabiki teknede ki hesap okyanusa uymuyor. Hava değişince bir kaç gün beklemenin daha iyi olacağına karar veriyoruz. Diğer tekneler de çıkış tarihlerini ertelediler.

05 Ocak 2014
Lokal saat: 12:00
UTC (Universal Time Coordinated): 13:00
Türkiye saati ile15:00'de Mindelo Marinadan Vira Bismillah diyerek palamarlarımızı çözüyoruz. 15-20 gün sürmesi düşünülen Atlantik maceramız başlıyor.

Comments
Vessel Name: istanbul
Vessel Make/Model: van de stadt/norman 40
Hailing Port: istanbul
Crew: buket&ender yüce
About: hayat kısa, kuşlar uçuyor..