Allan & Per - World Cruising

Ua Pou

14 April 2012
Allan, per
På trods af, at vi har talt en del om Ua Pou, blev det et meget kort besøg. Vi ankom til øen midt på eftermiddagen, hvor vi de sidste få hundrede meter blev fulgt af fire legesyge delfiner. Vi gik en tur i byen, og tjekkede ind hos en nydelig betjent på Gendarmariet.
En meget rolig by, 2 små butikker og et større supermarked. Vi spiste aftensmad på den eneste restaurant, hvor betjenten for øvrigt dukkede op igen.
Dejlig mætte af 2 stk. pizza og lokal øl, Hinano, tog vi dinghyen retur til Enjoy.

Talte med en lokal gut i supermarkedet om brødfrugt, hvor de solgte den tilberedt. Det vil sige, den var rørt, men rå, og klar til at blive spist sammen med fisk. Vi har fået det et par gange, grillet og kogt.
Vi fik en med ud på båden, så bliver det sjovt at prøve at lave noget af den selv

Har hørt det rygte, at i de familier der på Isla Marquises der kun får drengebørn, bliver den yngste søn opdraget som pige! Ved ikke om det er korrekt, men ser bl.a. med en del drenge, der ligesom pigerne pynter sig med en blomst bag øret, er der noget der tyder på det...?

Ua Pou var flot, med meget markante bjergtoppe, der som kæmpe store sukkertoppe, stak op flere stede inde på øen. Men vi blev hurtigt enige om, at vi allerede dagen efter ville fortsætte de 30 sømil mod Nuku Hiva.
Håber ikke vi gik glip af de store seværdigheder...

Trak anker op kl. 06:00, kom i tanke om vi igen, skulle have udskiftet en ødelagt sejlslæde på stormasten. Det er en reparation vi er ved at have styr på, så det klarede Allan på ti minutter, i høj søgang i bugten.
Mens vi fik morgenmad, bl.a. frisk mango, faldt en masse regn - dejligt, så får vi fersket båden :O)
Vessel Name: S/Y Enjoy
Vessel Make/Model: Dufour 425
Hailing Port: Svanemøllen, København
Crew: Allan Andersen, Per Horn Rasmussen
About: Allan er kaptajn, Per Horn er 1. Styrmand.
Extra: Vi er i fuld gang med turen gennem Middelhavet.