ZeeRovers

26 July 2016 | Cokertme
Maartje
(Woensdag geschreven)
Heerlijk, om weer vakantie te hebben! Ik kan er wel aan wennen hoor😜
Gister en vandaag hebben we weer vooral veel gezeild en gezwommen. Het weer is standaard rond de 30/35 graden en d'r staat een redelijk harde wind.
Gisteren heb ik samen met mama 's morgens de boodschappen gedaan, ondertussen was papa nog aan de boot aan het klussen en Sanne en Veerle lagen bij het zwembad in de haven. Rond de middag verlieten we de haven en gingen we lekker het water op. Aangezien het al later in de middag was gingen we al vrij snel richting de ankerbaai waar papa, Veerle en ik nog lekker hebben gezwommen! En 's avonds lekker spaghetti gegeten.
Vanmorgen waren we volgensmij al vroeg op. Lekker ontbeten en na de afwas maakte we ons klaar voor vertrek. Ook nu weer heerlijk gezeild en toen we net een uurtje onderweg waren kwam er een bootje van de kustwacht met militaire erin naar ons toe, ze hadden het touw al vast om bij ons aan boord te komen toen een van hun riep of we naar cos of Turkije gingen, nadat papa antwoordde met Turkije was het goed en gingen ze er weer vandoor. Nu blijkt dat ze als we naar cos zouden gaan ze aan boord waren gekomen om te checken of we geen vluchtelingen mee "smokkelde" zei papa en hij zei ook nog iets van dat ze op zoek waren naar 10 vermiste militaire van de mislukte staatsgreep ofzoiets...
Maargoed, niks aan de hand ik had alleen zoiets van wat moeten die nou.
Er stond een flinke wind en nadat we weer waren vertrokken uit de ankerbaai waar we hadden geluncht haalde papa het grootzeil op. Het raam stond open en blijkbaar zat een touw van de giek om dit raam. Opeens staat de giek om en brak het raam af..... Er was effe behoorlijke paniek aangezien het zeil aant klapperen was en het raam een behoorlijke klap maakte. Maarja.. Balen, natuurlijk, weer een nieuw klusje voor papa...
Maar nu liggen we weer rustig en veilig in een ankerbaai en de wind is helemaal verdwenen.
Ook vandaag hebben papa en mama gekookt en het was heerlijk, rijst met vleesspiesjes en groenten😋
Vessel Name: Bon Vivant
Vessel Make/Model: Bavaria 39 lagoon
Hailing Port: Port Zelande
Crew: Roel, Anuschka, Sanne, Maartje en Veerle
About:
Hallo, wij zijn de familie Rovers, en we zijn met onze zeilboot (Bonvivant) vanaf 2008 op weg naar Kroatië. We zijn vertrokken in Zeeland (Nederland) en liggen nu met de boot in Italië. We zijn nu al 6 jaar onderweg. [...]