ARC2020

Lily on the Atlantic Rally for Cruisers 2020

Horgonyőrség

Az elmúlt napokban 1-es és 3-as szélerősség között váltakozó, gyenge szél volt a kikötőben. Ma estére egy a Portugália magasságában tomboló ciklon miatt az iránya északira fordult és felerősödött. Ma éjjel a 20-25 csomós széllökések...

Élet a hajón

Úgy terveztem, hogy út közben fogok írni arról, hogy milyen az élet egy vitorláshajón, amikor napokon keresztül nem lépünk partra, nem járunk éttermekbe, illetve nem élvezzük a marina kényelmi szolgáltatásait.

Mivel már...

Karantén

Reggeli után elkísértem két csapattársunkat a partra, hogy elvégezzék rajtuk az antitest tesztet. Sajnos a kórházban azt a tájekoztatást kaptuk, hogy a tesztre csak hétvégén kapunk eredményt. Így kevés esély van arra, hogy a teszt eredménye...

A rajt

Ma 12:45-kor, illetve 13:00-kor elrajtolt az ARC 2020 minden divíziója. Mi is rajthoz álltunk a többtestű kategória többi hajójával együtt.

Habár a rajt után rögtön visszafordultunk a kikötőben kijelölt horgonyzóhelyünkre, a...

Karantén

Kihajóztunk a vitorlás marinából, és a kikötőben a karantén alá került hajók számára kijelölt helyen dobtunk horgonyt.

Az egészségügyi hatóság, a kikötőparancsnokság és az ARC szerverzőinek utasítása alapján itt...

Öltöztetés

Felöltöztettük Lily-t. A tengerészeknél szokás, hogy ceremóniákon, ünnepségeken a hajókat feldíszítik a nemzetközi kódlobogókból készített lánccal. A kódlobogók mindegyike az angol ábécé egy-egy betűjét, vagy egy számot jelöl és a...

COVID-19

Felmerülhet a blog olvasójában a kérdés, hogy hogyan lehetek a jelenlegi járványügyi helyzetben a Kanári-szigeteken. Miért rendeznek meg egy nemzetközi vitorláseseményt, ahová a Föld minden tájáról érkeznek résztvevők. Eddig nem írtam...

Felszerelés és készletezés

Mindenki megkapta reggel a feladatát a kapitánytól. Van teendő bőven. Én az elektronikus térképek aktualizálását valamint a charplotter illetve a teljes navigációs rendszer beállítását kaptam feladatul. Emellett a ma esedékes safety...

Kimenő

A mai napra kimenőt kapott a teljes legénység. Reggel megtudtuk, hogy elkészült a code zero (végre!). A reggeli után autóba szálltunk és meg sem álltunk a maspalomasi homokdűnékig. A forró homok és a tűző nap sem tudott megakadályozni minket...

Safety Inspection

Ma korábban keltünk. A mi kabinunk a konyhaszolgálatos, de nem ez volt az elsődleges ok. Ma 11-re vártuk Rogert, hogy elvégezze a hajó és a felszerelések biztonsági felülvizsgálatát.

A gyors reggeli után mindenki hamar nekilátott...