Borta med Bengt

En resa

Tuamotus 16 september 2020

På bild: Solen går ner.

Onsdag den 16 september 2020, Raroia, Tuamotus
Då har vi skrapat och borstat klart botten för den här gången. Elisabeth borstade
färdigt vattenlinjen och jag borstade hela skrovet en gång till samt skrapade
rent propellern och axeln. Som skydd mot beväxning fettade jag in båda med
vattenfast fett.

På eftermiddagen monterade vi motorn på jollen och gjorde en utflykt till en motu
lite längre bort. På vägen tillbaka blev det fika hos 'Hakuna'.

Det har börjat blåsa och fast vi inte ligger så långt från revet kluckar det mot
skrovet. Vi funderar på att flytta på oss men här har vi tillgång till Whatsapp
som vi inte har längre norrut i atollen. Min mamma (Wim) ligger på sjukhus igen
på grund av hjärtfel och det känns bra att få uppdateringar från Sabine, min
systerdotter. Vi hoppas att min mamma klarar sig ett tag till men
förutsättningarna är inte bra.