Borta med Bengt

En resa

tyamotus 16 november 2020

På bild: Fantastiska solnedgångar

Måndag den 16 november 2020, Rotovava, Fakarava
Jag åkte iland till vårdcentralen för att visa upp tån för läkaren. Måndagsmorgon
är ingen bra att besöka vårdcentralen i Sverige på och det är det inte här heller
men till sist fick jag komma in. Läkaren vår nöjd så jag behöver inte komma
tillbaka om inte tån blir värre förstås. Jag fick instruktioner om hur jag ska
göra framöver och en påse med förbandsmeddel med mig hem. Jag tackade så mycket
för all hjälp och gick till affären för att handla. Elisabeth hade gett mig en
lista.

En otrolig varm dag med lite vind så vi gjorde inte så mycket mer. Lite städning
och omplåstring av några hål i storseglet blev ändå gjort. Vi väntar till
supplybåten kommer in på onsdag innan vi sticker härifrån.

I söndags var vi iland en sväng på promenad och för att få lite gratis Wifi på
turistkontoret som hade öppet eftersom 'Aranuie 5', ett litet kryssningsfartyg
från Tahiti, var inne. Jag åkte tillbaka till 'Bengt' för att hämta datorn som
behöver uppdateras men då var internetet så långsamt att det inte gick att göra
något mer på datorn.

Elisabeth bakade surdegsbröd, en kaka och gjorde dessutom yoghurt.
Vi håller på med att göra en beställningslista till båten, bland annat behöver vi
en ny spis. Vi samkör beställningen med Neill och Heidi från 'Artemis' så vi kan
dela på kostnaderna för import och agenten.