Borta med Bengt

En resa

Tahiti 15 september 2022

På bild: Sittbrunnen ny färg

Torsdag den 15 september 2022, Airport Anchorage, Tahiti
En otrolig varm vindstilla morgon med några regnstänk men sedan sol. Sittbrunnen
och de fyra bitarna på doghouset tejpades varefter alla 'fack' målades med den
gråa färgen blandad med lite sand. Färgen är nu nästan slut, det finns bara lite
kvar i den stora burken. Sedan blev det en tidig lunch och vila. Det var alldeles
för varmt för att vara ute och arbeta men tejpen fick tas bort så jag gick ut
igen. När tejpen väl var borta, det var en del, kunde jag konstatera att det
jobbet jag hade gjort var bra. På ett par små ställen hade jag glömt att måla och
på ett par tre ställen hade färgen runnit under tejpen. Allt åtgärdades med att
bättra med små penslar.

En runda på däck avslutade däcksmåleriet för den här gången. Det blev en lång
svalkande dusch varefter alla mörka kläder, handdukar, etcetera åkte in i
tvättmaskinen. Resten av den varma dagen var jag 'ledig'. Städning imorgon men
jag kan inte gå som vanligt på däck och i sittbrunnen förrän om två till tre
dygn.