Borta med Bengt

En resa

Tahiti 5 oktober 2022

Tisdag den 4 oktober 2022, Airport Anchorage, Tahiti
En varm och fuktig dag så jag höll mig inomhus tills senare på eftermiddagen då
kvällsbrisen svalnade ner oss. Som förberedning inför seglatsen till Chile har
jag sedan ett par dagar hållit på med att leta upp en lämplig sjukförsäkring
eftersom Chile kräver en 'Covid-försäkring'.

Charles och Mary kom förbi för att ta farväl eftersom de åker tillbaka till
Holland tidigt imorgon bitti. 'Bubbles' ägare är tillbaka och ska segla vidare.
Jag stannar här tills Elisabeth kommer tillbaka.

Onsdag den 5 oktober 2022, Airport Anchorage, Tahiti
Ännu en vindstilla och varm dag. Jag passade på att göra rent ankarkättingen
igen, mycket beväxning den här gången så det tog ett tag. Skönt att sitta med
benen i vattnet. Jag badar inte för tillfället eftersom jag har en
urinvägsinflammation och äter antibiotika. Vid inspektion av skrovet upptäckte
jag ett tretal små blåsor under toalettfönstret som jag öppnade för att kunna
bedöma vilken medicin behövdes. Det blev slipning, antirostmedel, primer, spackel
och till slut två lager svart lackfärg. Hoppas att patienten inte tog illa upp
eftersom operationen skedde utan bedövning.

På kvällen åkte jag över till finska 'Malayka' för en sundowner där jag också
träffade nyazeeländska Sue och Brain från 'Searose'. Trevligt!