Borta med Bengt

En resa

Tahiti 3 oktober 2022

Söndag den 2 oktober 2022, Airport Anchorage, Tahiti
En riktig söndag där jag ägnade mig åt att läsa en bok som jag hittade i
bokhyllan vid Carrefour. Det finns lite små bokhyllor överallt i Papeete där man
kan låna en bok eller lämna en bok som man har läst ut. Jättebra initiativ.
Eftersom det finns många turister här finns böcker på många olika språk. Varm,
fuktig och ingen vind. Lite småmeck med några linor på däck. C'est tout !


Måndag den 3 oktober 2022, Airport Anchorage, Tahiti
Wims födelsedag

Det var länge sedan jag firade min födelsedag utan frukost och sång på sängen men
det blev en fin dag ändå. Födelsedagssången fick jag genom telefonen. På kvällen
besök av Charles och Mary med en typiskt holländsk present.

På morgonen hade jag varit in i stan för att handla där hittade en fin
jordgubbsbakelse i Carrefours konditori som passade bra till den vispgrädden som
jag hade kvar sedan början av september. På hemvägen fick jag vänta ut en våldsam
regnskur så jag kunde hålla baguetten torr.