Borta med Bengt

En resa

Tahiti 7 oktober 2022

Torsdag den 6 oktober 2022, Airport Anchorage, Tahiti Alices födelsedag

Ännu en vindstilla, varm och fuktig dag så dat hände inte så mycket på 'Bengt'. Eftermiddagen var blåsigt med 30 knop.

''What do you get for pretending the danger's not real Meek and obedient, you follow the leader Down well-trodden corridors into the valley of steel What a surprise! A look of terminal shock in your eyes Now things are really what they seem No, this is no bad dream''
Pink Floyd "Sheep," from Animals



Fredag den 7 oktober 2022, Airport Anchorage, Tahiti
'Om jag inte får säga vad jag vill, vad har jag då att säga.' Freek de Jonge

Mara'amu blåser i Polynesien men vi har vindstilla morgonen, så även idag. På eftermiddagen kommer vinden från nordost med 30 knop och mer och svarta squals drar förbi med regn, så även idag.

Jag hann i alla fall städa jollen, pumpa den lite och sätta dit plastkrokar på kapellet där back för att förhindra att den blåser upp. Det finns speciella plastkrokar för ändamålet men de får man förstås inte tag på här på Tahiti. Även i Sverige är det inte lätt att hitta de till ett rimligt pris så jag använde några krokar som vi hade sparat i 'linpåsen'. Får se om de överlever blåsten imorgon. Det förväntas en 'kraftig' ostlig vind med skurar på eftermiddagen.