Danas Rejse

Bloggen er tænkt som et supplement til vores hjemmeside, når vi ikke har mulighed for at holde den up to date. Vi vil, når vi sejler, skrive lidt om hvad vi laver og I kan se hvor vi er.

28 September 2015 | Sundkrogen, København
12 June 2015 | Shelburne, Nova Scotia

Sejler til Whangarei.

02 December 2011 | New Zealand
I dag den 2. december forlod vi Opua marina, hvor vi har været i godt to uger. Tidligt i morges sejlede vi ud ved slak og satte kursen op gennem Bay of Islands. Det var en god beslutning at sejle indenom, dels fik vi helt fladt vand, de store dønninger fra nord forsvandt helt, og vi havde en fin tur for motor indenskærs op til den smalle udsejling gennem Albert Channel. Resten af turen op langs kysten til Cape Brett havde vi både vinden og de dybe dønninger lige i snuden, heldigvis var det kun et par sømil.

Vi sejlede mellem øerne ved Cape Brett. Øen Motukokako, samt en mindre ø ved siden af, er det helt store trækplaster for turister, da der er et hul i klippen. Turistbåde sejler herud til The hole in the Rock; det er også en flot og dramatisk kyst ved Cape Brett. Specielt i dag med de store dønninger, som brød ned langs kysten og omkring øerne. Vi fik da også set hullet i klippen.

Vi satte mesan og forsejl til at støtte lidt for dønningen, vi nu fik tværs, ikke nogen behagelig sejlads. Vi havde for flere dage siden bestemt os for at tage ned til Whangaruru Harbour, som er en stor beskyttet bugt bag en lang landtange, som giver læ fra nord og østlige vinde. Vi kom forbi i bil for en uges tid siden og så en stor flok spækhuggere jagte rundt i bugten. Så vi tænkte, at vi måske ville være heldige at se dem igen. Endnu har vi ikke set dem her, men måske i morgen.
Vessel Name: Dana
Vessel Make/Model: Fijian 47
Hailing Port: København, Danmark
Crew: Lene & Henrik
Dana's Photos - Main
No items in this gallery.