Flodprammen

Mojo II

Brunsbuttel, Kiel, Sønderborg

Vi landede en fredag eftermiddag lige midt i Hamborg og fik en rigtig god havneplads i en lille flydende marina med udsigt til havnepromenaden og kun få skridt til de hundredvis af cafeer med spisetraditioner fra hele verden, waw hvor et leben af mennesker...

Lidt om dyrelivet på Europas floder og kanaler

Vi har set en hulens masse dyr på vores tur. Vi har set 3 - 4 oddere og vi har set isfugle, rovfugle og masser at store græskarper, som er fisk, der af og til springer ud af vandet.
Vi har set hejrer og råger, der fangede småfisk I sluserne,...

Duisburg og Mittelland-kanal

Vi er nu nået et godt stykke hen ad Mittelland-kanal og trafik på floden er der næsten ikke og der er heller ingen sluser det første lange stykke. Det man møder er anlæg med bunker af metalskrot, bunker med sand og sten, store kemifabrikker og savværker...

Koblens, Bonn, Køln, Düsseldorf

Vi startede fra morgenstunden fra Koblens ind på Rhinen og så bare nord på. Det man ser på denne strækning er mest storby masser af store flodpramme
og enorme fabrkker, så det er bare noget som hurtigt skal overstået. Düsseldorf har noget...

Yachthafen Monaise , Neumagen-Drohn

Idag sejlede vi fra Yachthafen Monaise kl 11 efter to overnatninger, vi havde en overligger-dag da vi var blevet lidt trætte. De to sluser på turen passerede vi uden forsinkelser og var fremme i Neumagen-Drohn kl 16.30. Der var lige en enkelt plads til os...

Status ved Nancy

Vi sejlede fra port st Louis du Rhone d.19 maj. Efter 4,5 dage var vi i Lyon - modstrøm omkring 2,5 knob . Ved Lyon sejlede vi over på Saône floden - videre af Petit Saône i 4,5 dage - modstrøm ca 1 knob! Nu var vi nået 1/3 til Danmark nemlig 750 km...