Stout

Who: Gunnar
Port: Stavoren
27 April 2014
25 April 2014
24 April 2014
23 April 2014
19 April 2014
17 April 2014
17 April 2014
15 April 2014 | Haren
09 April 2014 | Haren

2e klusdag (vrijdag 18 april)

19 April 2014
Boven op een heuvel, midden tussen de geiten, koeienstront en in de middle of nowhere staat de werf Blackness Marine. Het was een boerenerf, maar is nu een sort opslagplaats voor boten. Dus ik klus daar in een sfeer van boerderij, 3-4 meter boven de grond (doordat het schip op een bok staat ben je heel hoog), en de schepen staan zij aan zij, je kunt zo overstappen van de ene naar de andere boot. Op de boot naast mij is een zeer sympathieke Engelsman bezig met een uitgebreide refit van zijn zeilboot. Hij bied me regelmatig een kop thee aan, in leen zijn stofzuiger en als tegenprestatie houd ik zijn klusonderdelen vast terwijl hij er gaten in boort. Zo is het eigenlijk heel gezellig op de werf. Later voegt zich nog een derde Engelsman bij ons. Het wordt een gezellige klusdag. Irna schreef dat het ongebruikelijk was om zo succesvol te klussen: aan alles komt een eind. De repeater van de GPS doet het niet, want nog erger, de GPS-chartplotter doet het niet, althans, als digitale kaartplotter wel bruikbaar, maar de positie bepaling is defect. Ik ben bang dat de GPS antenne kapot is. Anyway, vandaag een 2e antifouling laag aangebracht, repeater en wind meter geinstalleerd (laatste doet het wel!!), motor extra service beurt gegeven (impeller vervangen, v-snaar vervangen, olie controle etc). Later op de middag komt John (voormalig eigenaar) ook langs met de dinghy (rubber roeiboot: zullen Olivier, Valentijn en Daniel wel leuk vinden!), samen maken we het totaal groene dek schoon en het begint zowaar weer op een boot te lijken. Aan het eind van de dag genieten samen van een diner in de Inn waar ik verblijf. Weer een prachtige dag met fantastisch weer en veel hulp van anderen. Zowel de man die de verstaging heeft vervangen, als de buur-klussers en John zijn zeer behulpzaam en geven hun telefoonnummers om altijd te kunnen bellen mocht er onderweg een probleem zijn (ze kennen allerlei mensen langs de kust en in bv Cowes). Met mijn vroegere zeilervaring in gedachten neem ik deze suggestie graag aan!
Comments
Vessel Name: Sarquit
Vessel Make/Model: Contessa 26
Hailing Port: Stavoren
Crew: Gunnar
About: Solo sailing crew

Who: Gunnar
Port: Stavoren