ZeeRovers

25 July 2016 | Turgutreis
24 July 2016 | Iassos
14 August 2015 | Preveza

Paxos, en een onverwachte schildpad

Maartje
Paxos was een geweldig mooi eiland, zoals ook al op internet stond. De eerste dag op Paxos kwamen we aan bij een baai, nou, ik zeg het je we waren niet de enige met deze planning. T lag er stampvol maar gelukkig was het een redelijk grote baai dus habben we een mooi plaatsje tussen 2 boten uitgezocht. T anker laten zakken, motor achteruit en de boot van achter met touwen aan de rotsen vast maken (met hulp van het bijbootje). Net als onze beide buren.
Die dag hebben we nog gezwommen in super blauw water. 's Avonds was mama aan het koken en wij waren ons aan het omkleden toen papa riep, is det reage Waat se doa op hut water zuus aankomme?? Ik kwam naar buiten en zag het ook. In de verte zag je allemaal streepjes op het water. En de lucht, donker, dat voorspelde niet veel goeds maar uiteindelijk leverde het alleen behoorlijke wind op, het dreef over. Maar die behoorlijke wind zat ons toch wel behoorlijk dwars, de buurman, die niet aan boord was, had zijn boot niet goed vast liggen, althans zijn anker. Zijn anker lag op een hoopje onder onze boot, dus helemaal schuin, dat hoorde we van onze andere buurman die het met snorkelen had gezien. Dit zorgde ervoor dat de boot naar achteren werd geblazen, dus tegen de rotsen. Ja, wat moet je dan; de boot aan je eigen boot vast maken zodat ie niet op de rotsen slaat, maar wel met het risico dat je eigen boot naar achtere drijft omdat ons anker dan 2 boten moet houden, of denken; ik kan er niks aan doen, ik zou graag willen helpen maar het is niet mijn verantwoordelijkheid. Nou, het werd de eerste. Daar lagen we dan, nog om 10 uur s'avonds te wachten op de buren die hopelijk snel terug zouden komen😂 Ik ben uiteindelijk naar bed gegaanen de volgende morgen vertelde papa dat ze pas om 12 uur terug waren, dat ze ons heel erg dankbaar waren en papa en mama hebben zelfs nog een fles wijn gekregen, heel aardig!!
Onderweg naar het volgende plaatsje kwamen we langs de grotten, hier hebben we nog f geankerd en gesnorkeld waauw, wat was dat mooi, vooral het snorkelen in de grotten. Echt de moeite waard!! Maar toeristisch, niettttt norrmaaall!!! We waren net op tijd bij de grotten want toen we vertrokken kwamen er toch een aantal rondvaartboten langs, als sardientjes in een blik zaten de boten helemaal volgepropt met mensen en mensen en mensen en mensen. Paxos was heel erg leuk en we zijn nu inmiddels al bij preveza, plaatsje tegenover onze eind haven. Vandaag en gisteren hebben we nog heerlijk kunnen zeilen, gisteren naar lefkas en vandaag weer terug naar preveza, met behoorlijke wind. Morgen varen we naar marina Cleopatra waar de boot het droge op gaat. Nu gaan we langzaamaan ons bootje klaarmaken voor te overwinteren.

Nog snel effe de ipad gepakt om wat toe te voegen; we hebben net een schilpad gezien!!!! Papa riep ons, hij zwom hier bij de kade langs de boten en toen we gingen kijken kwam ie nog 4 keer boven water, daarna was hij weg. Leuk beestje!!! Ik had ze nog nooit in het wild gezien, nu wel😄
Vessel Name: Bon Vivant
Vessel Make/Model: Bavaria 39 lagoon
Hailing Port: Port Zelande
Crew: Roel, Anuschka, Sanne, Maartje en Veerle
About:
Hallo, wij zijn de familie Rovers, en we zijn met onze zeilboot (Bonvivant) vanaf 2008 op weg naar Kroatië. We zijn vertrokken in Zeeland (Nederland) en liggen nu met de boot in Italië. We zijn nu al 6 jaar onderweg. [...]